World of Content is één van de snelst groeiende content management platformen van Europa. Zij helpen bedrijven van alle groottes om hun online prestaties te optimaliseren. Door hun snelle groei is de behoefte naar nieuw personeel toegenomen. Er moet een recruitment campagne ontwikkeld worden die nieuw (internationaal) personeel voor het bedrijf moet aantrekken. De focus ligt hierbij op nieuwe accountmanagers, IT’ers en sales specialisten.
Voor deze campagne hebben we 3 lagen gecreëerd: 1 employer-branding commercial, 3 testimonials van werknemers en 2 video’s waarin meer taak-specifiek door werknemers wordt verteld wat hun werk inhoudt. Om de online identiteit af te stemmen op de fase waarin een potentiële kandidaat zit tijdens de candidate-journey werken we volgens een funnel-principe, waarin we met de commercial bekendheid en nieuwsgierigheid bij een brede publiek creëren. In de testimonials willen we potentiëel geïnteresseerden met het World-of-Wontent gevoel kennis laten maken.Ten slotte, aan de hand van employee-video’s de serieuze kandidaten voorzien van job-technische info.
Voor dit project zijn 3 draaidagen uitgetrokken. Het karakter van het bedrijf word gereflecteerd worden in de look and feel van de video’s. De video’s pakkend zijn en stimuleren om te solliciteren. Voor de testimonials volgden we de werknemers tijdens hun werk terwijl zij de voice-over zelf inspraken. De employee-video’s bestonden uit interviews met twee specialisten van World of Content.